usuari

INSTITUCIÓ

GEF - Sortida a Cap Norfeu
> diumenge 12 de novembre

Benvolgudes famílies, ens complau convidar-vos a:

Excursió:  CAP DE NORFEU (CAP DE CREUS)  Dificultat:  BAIXA

2-3 hores de senderisme (anada i tornada), amb petit desnivell. Apte per a nens acostumats a caminar. No apte amb cotxets. Els nens i nenes petits han d’anar al costat dels pares. No poden córrer sols per l’itinerari. Si porteu algun gos, és obligatori que vagi lligat, ja que es tracta d’una zona de reserva natural integral.

Data:   Diumenge, 12 de novembre de 2017                     Hora:   10.30h matí

RUTA: Excursió de 4,7 km de longitud per la península del Cap de Norfeu. El punt de sortida i arribada de la ruta és l’encreuament de pistes de la badia de Jòncols i de la cala de Canadell -coll del Canadell-. Durant el primer tram de l’itinerari pujarem fins a la torre de Norfeu (any 1598). Des d’aquest punt, recorrerem tota la carena arrodonida del Cap de Norfeu fins al seu extrem oriental, on primer visitarem el Cap Gros i després la Punta de la Trona. Tornarem pel vessant septentrional del Cap de Norfeu fins que assolim altre cop la seva carena. Finalment, tornarem a passar per la torre de Norfeu i des d’allà, fins al punt d’inici/final de la ruta. El recorregut coincideix amb l’Itinerari número 16 del Parc Natural del Cap de Creus que està indicat sobre el terreny (amb plaques metàl·liques i algun senyal vertical). Ruta parcialment circular.

DADES D’INTERÈS: El Cap de Norfeu està qualificat com a reserva natural integral. Està situat a l’extrem sud-oriental de la península del Cap de Creus, entre la badia de Jòncols i la badia de Montjoi, i presenta una forma peculiar i fàcilment identificable: una gran massa rocosa, coronada per la torre de Norfeu, que s’endinsa mar endins com si fos un dels grans braços que sustenten la gran serralada pirinenca. Durant l’itinerari podrem descobrir les curioses formes que el mar i el vent han esculpit a la roca durant milers d’anys i és una zona d’una riquíssima diversitat vegetal i faunística. És un dels espais de més valor mediambiental de tot el Parc Natural del Cap de Creus i ostenta el seu màxim grau de protecció.

OBSERVACIONS: L’itinerari és adequat per fer amb nens: el camí és fàcil i presenta atractius molt variats. Recomanem, però, vigilar i estar atents en alguns punts on hi ha algun cingle sobre el mar, per això cal que els nens i nenes vagin al costat dels pares i no corrin sols sense control. Donat que es tracta d’una Reserva Natural Integral, no ens podem apartar del camí marcat ni recol·lectar plantes, roques o minerals.

Més info: www.parcsnaturals.gencat.cat/ca/cap-creus

LLOC I HORA DE TROBADA:  Coll de Canadell a les 10.30h. (Hi ha un plànol gros informatiu i un distintiu de l’Itinerari núm. 16 del Parc Natural). Es prega puntualitat per poder trobar lloc on aparcar. Hi ha espai per deixar diversos vehicles. Heu de comptar aproximadament una durada d’una hora i mitja per arribar sortint de Girona.

COM ARRIBAR-HI:  Des de Girona per l’AP7 fins a la sortida 4 de Figueres. Una vegada sortiu de l’autopista, agafeu el trencant en direcció a Roses. Una vegada s’arriba a Roses, passada la ciutadella a mà esquerra o pel vial de circumval·lació, dirigir-se fins al trencant també a mà esquerra en direcció a Cala Montjoi (PN Cap de Creus). Agafem la carretera de Montjoi fins a la cala Montjoi, passat el Bulli (7 km). Un cop arribem al final de la carretera (Ciutat de vacances Cala Montjoi), seguim per una pista ampla de terra en direcció a la cala Jòncols. Després de fer 2,7 km per aquesta pista, arribem al coll del Canadell, on hi ha l’encreuament de les pistes de la cala Jòncols i la cala Canadell, on podrem estacionar els vehicles.

DINAR: Cal portar el dinar de casa. Després de l’excursió dinarem a la pineda de la cala Pelosa, situada molt a prop del nostre itinerari.

ROBA D’ABRIC: Cal portar roba d’abric i paravent depenent del temps. Pot ser que trobem tramuntana. En cas de vent fort o pluges, hauríem de suspendre. També cal anar ben calçat, adient per caminar pel sender i alguna zona de rocalla.

IMPORTANT: Estigueu pendents de la pàgina web o twitter de l’escola per si cal anunciar algun canvi o anul·lació per qüestions meteorològiques.

Per més informació podeu posar-vos en contacte amb les famílies:

Agustí Merino            630956097
Bofill Janer                 616471640
Sauleda Verdaguer    669299335
Marquès Salvatella  676239766
Varela Piqué               670232161

Per descarregar la informació en pdf, cliqueu aquí